גמול השתלמות במח”ר – מידע חשוב

עובדי טכניון בדירוג המח”ר זכאים לתגמול כספי עבור שעות לימוד שלמד מעבר ללימודי התואר, אשר נועדו להעשיר את השכלתם ולשפר את מיומנויותיהם בתחומי עיסוקם. הזכאות הינה עד לשני גמולים, כאשר כל גמול השתלמות ניתן בעבור 400 שעות לימוד שהוכרו על ידי הוועדה בהתאם לקריטריונים שנקבעו. ועדת הגמול הינה ועדה פריטטית, המורכבת מנציגי המעסיקים והסתדרות האקדמאים במח”ר. תוספת שכר בגין גמול השתלמות הינה תוספת שכר לכל דבר ועניין – לפנסיה ולערך שעה.

כללי:  למידע כללי מאתר הסתדרות המח”ר בנושא לימודים והשתלמויות  – לחצו כאן.

קורסים לגמול השתלמות א’ / ב’: יש לאתר קורסים המתאימים לתפקידך – 200 שעות מקצועיות, 200 שעות – עשרה. סה”כ 400 שעות לגמול א’ / 400 שעות לגמול ב’.

ניתן לעשות קורסים:

  • כשומע חופשי בטכניון – ניתן לאתר קורסים המתאימים לתפקידך – באלפון של לימודי הסמכה (קורסים המתאימים למח”ר יהיו בד”כ בפקולטה להנדסת תעשיה וניהול, אז כדאי להתחיל שם בחיפוש) או ישירות באתר הפקולטות השונות בטכניון.
  • קורסים של הארגון – ארגון מ4 מארגן לחבריו קורסים של 40-60-100 שעות לימוד אקדמיות, בד”כ בשיטת “קורס רודף קורס”. הקורסים מתפרסמים לחברי הארגון באמצעות המייל.
  • קורסים במכללות המוכרות לצורך זה על ידי משרד החינוך (אקדמון, אתגר וכו’).

חשוב – יש להתייעץ עם ועדת גמול השתלמות לפני שנרשמים לקורס, כדי לוודא שהקורס יוכר לך, ובאיזה תחום (מקצועי או רחב). ועדת הגמול:  טלפון: 02-5456521  /  פקס: – 02-6246893  /  gmul.machar@histadrut.org.il  קבלת קהל ומענה טלפוני בימים: שני, שלישי וחמישי בין השעות 09:00-12:00

לאחר סיום הקורס ניתן להגיש בקשה להחזר שכר לימוד – יש לבדוק את הקריטריונים באתר קרן ידע במח”ר: https://www.yeda.org.il/document/54,93,15.aspx

פרטים נוספים לגבי החזרים – באתר קרן ידע במח”ר: https://www.yeda.org.il/